Rakennusalan toimijat

Insinööritoimisto, arkkitehtitoimisto, rakennusurakoitsija vai kenties materiaalitoimittaja? Olipa roolisi mikä tahansa, selkeä ja vaikuttava markkinointi vahvistaa yrityksesi asiantuntijuutta ja erottaa teidät kilpailijoista.

Markkinointia, joka tekee asiantuntijuudestasi helpommin ymmärrettävää

Rakennus- ja suunnittelualalla menestyminen ei riipu pelkästään teknisestä osaamisesta. Se vaatii myös selkeää ja vakuuttavaa viestintää ja markkinointia.

Olipa kyseessä tarjouskilpailu, asiakasesittely tai brändin tunnettuuden kasvattaminen, vaikuttava markkinointi vahvistaa yrityksesi asemaa alalla ja helpottaa myyntiä.

Mitä saisi olla?

  • Tekninen asiantuntijuus tarvitsee selkeää ja ymmärrettävää viestintää. Verkkosivutekstit, tarjousmateriaalit ja asiakasviestintä auttavat välittämään monimutkaiset ratkaisut selkeästi ja myyvästi.

    • Hakukoneoptimoidut verkkosivutekstit

    • Tarjousmateriaalien ja esitteiden sisällöt

    • Referenssitarinat ja asiakascaset

    • Uutiskirjeet ja asiakasviestintä

    • Sosiaalisen median julkaisut ja artikkelit

  • Rakennus- ja insinööritoimistojen asiantuntijuus tarvitsee tuekseen visuaalisia elementtejä. Infografiikat, tekniset kaaviot ja havainnollistavat esitykset auttavat erottumaan ja vakuuttamaan asiakkaat.

    • Brändätyt markkinointimateriaali

    • Opasteet ja messumateriaalit

    • Referenssiprojektien visuaaliset esitykset

    • Rakennushankkeiden ja suunnitteluratkaisujen visualisoinnit

    • Verkkosivujen visuaaliset elementit ja grafiikat

    • Infografiikat ja tekniset kaaviot

  • Rakennus- ja suunnittelualan tarjouskilpailut ja myyntitilanteet edellyttävät selkeitä, visuaalisesti vakuuttavia ja huolellisesti rakennettuja esityksiä, jotka tuovat esiin yrityksen vahvuudet.

    • Myynti- ja sijoittajapresentaatiot

    • Referenssiprojektien esittelymateriaalit

    • PowerPoint-pohjat ja brändätyt esitysmallit

    • Teknisten ratkaisujen esittäminen visuaalisesti

    • Tarjouskilpailujen esitysmateriaalit

    • Yritysesittelyt ja asiantuntijapuheenvuorot

  • Rakennusalan markkinointi ei ole massamainontaa. Oikeiden asiakkaiden ja yhteistyökumppaneiden tavoittaminen vaatii kohdennettua ja strategista viestintää.

    • asiantuntija-artikkelit ja mediatiedotteet

    • Verkkosivujen ja blogien hakukoneoptimointi

    • Uutiskirjeet ja sidosryhmäviestintä

    • Brändin ja markkinointiviestien kehittäminen

    • Sisältöstrategia ja markkinointikampanjoiden suunnittelu

Tee monimutkaisesta selkeää ja erotu kilpailijoista

Rakennusalan asiantuntijatyö on teknistä, monivaiheista ja usein vaikeasti hahmotettavaa muille kuin alan ammattilaisille. Miten varmistat, että osaamisesi ja palvelusi välittyvät selkeästi asiakkaille, yhteistyökumppaneille ja päätöksentekijöille?

Selkeä viestintä ja visuaalisesti houkuttelevat materiaalit auttavat sinua erottumaan ja tekemään monimutkaisista ratkaisuista helposti ymmärrettäviä. Tarjousmateriaalit, referenssitarinat ja infografiikat tukevat myyntityötä ja lisäävät uskottavuutta. Kohdennettu markkinointi ja asiantuntijasisällöt taas vahvistavat brändiä ja tavoittavat oikeat asiakkaat.

Haluatko selkeämpää ja vaikuttavampaa viestintää? Ota yhteyttä, niin suunnitellaan yrityksellesi sopivin markkinointiratkaisu!

Ota yhteyttä

Inspiroidu näistä

  • Liikelahjat, joita ei jätetä laatikkoon – näin annat arvoa, et krääsää

    Miten vältät krääsän ja annat liikelahjan, joka oikeasti ilahduttaa, tukee brändiäsi ja jää käyttöön? Entä milloin lahja kannattaa antaa – ja mitä sen tulisi maksaa? Lue oppaastamme käytännön ideat ja fiksut ratkaisut erottuviin liikelahjoihin.

  • Talosivut ja käyttöoppaat - näin teet vuokralaisten arjesta sujuvampaa

    Miten varmistat, että vuokralaiset saavat tarvitsemansa tiedot vaivattomasti ja asiakaskokemus pysyy laadukkaana? Hyvin laadittu kiinteistön käyttöopas vähentää tarpeettomia kyselyitä ja tekee tilan hallinnasta sujuvaa.

  • B2B-sisältömarkkinointi insinööritoimistoille – mistä ja miten kirjoittaa?

    Miten insinööritoimisto voi erottua kilpailijoista ja houkutella oikeat asiakkaat? B2B-sisältömarkkinointi on tehokas keino rakentaa asiantuntijuutta, mutta teknisten aiheiden on oltava myös kiinnostavia ja helposti ymmärrettäviä.

  • - Vilma Tolonen, Markkinointi & viestintä, IdeaStructura Oy

    " Yhteistyömme alusta lähtien Siiri on tuottanut meille lehti-ilmoituksia, esitteitä, PowerPoint-materiaaleja, erilaisia muokattavia mallipohjia ja paljon muuta. Siiristä onkin tullut luottoyhteistyökumppanimme.

    Työpyyntöihimme reagointi on aina ketterää, ja saamme aina useita vaihtoehtoja kommentoitavaksi. Töiden esittelytapa on todella havainnollistava asiakkaan näkökulmasta, mikä tekee materiaalien käytännön hahmottamisesta helppoa.

    En voi muuta kuin suositella Siiriä lämpimästi!

  • - Entinen kollega, kiinteistösijoitusyhtiö

    “ I had the privilege to work with Siiri on the same team for two years.

    She is a true team player filled with positive energy. She is a multi-talented person with a strong can-do attitude.

    She is a very creative person always bringing a bunch of new great ideas to the table. Siiri simply inspires everyone around her. ”

  • - Asiakas, yrityskuvaus

    " Siirin kanssa valokuvien ottaminen sujuu kuin tanssi! Siiri hoitaa koko prosessin ammattitaidolla alusta loppuun. Olin ilahtunut saadessani hyvät vinkit kuvaukseen valmistautumiseen.

    Kuvaushetkessä tunnelma oli rento ja välitön ja oli helppo rentoutua kameran edessä. Kuvattavana pystyin hyvin luottamaan Siirin hyvään ohjaukseen. Siiri sai kuvissa parhaat puoleni esiin ja loi upeita ja monikäyttöisiä kuvia nopeassa ajassa. Iso plussa myös ketterästä tavasta välittää valmiit kuvat asiakkaalle.

    Ehdottomasti hyödynnän Siirin valokuvauspalveluita myös jatkossa! "

  • - Entinen kollega & esihenkilö, tekoäly- ja teknologiatapahtuma

    “ Siiri is an exceptionally talented professional with a strong can-do-attitude, strategical vision and motivational team influence. She is a naturally creative leader who takes strong ownership of the team's success, grows her own competences to reach the set goals and does her exceedingly good job with great quality and passion - everytime.

    I have worked with Siiri for two years now, one year having her as my colleague and one year having her report directly to me. I have the most loyal trust towards Siiri and she deserves my highest respect and recommendation as an expert, colleague and a friend. Siiri is truly a one of a kind talent and if you ever get to work with her, you are lucky. ”

  • - Entinen kollega, rekrytointialan yritys

    Passionate, innovative, goal-oriented and a positive member of our organisation. 🌟

    Siiri is hands down an amazing colleague and the go-to friend when you are in the need of intelligent conversations, new ideas...you name it! “

  • - Entinen esihenkilö, rekrytointialan yritys

    Positiivinen energia ja kupliva nauru ovat Siirin tunnusmerkkejä, joista saamme iloita joka viikko.

    Hän on todella joustava ja auttavainen, mutta samalla kunnianhimoinen. Hän oli pidetty kollega ja arvostettu työntekijä. "

  • - Entinen tiimiläinen yhteisessä projektissa

    “ Siiri had many great ideas during our mutual project and her organizational skills were outstanding. She guided us with marketing planning and exceeded expectations in visual communication.

    I would definitely recommend her in future for various marketing, social media and visual communication roles.

Tehdään yhdessä?